Volvo Car Corporation onthult nieuwe strategie
Mens staat centraal in ‘Designed Around You’
Vandaag maakte Volvo Car Corporation tijdens een drukbezochte persconferentie in Beijing zijn nieuwe wereldwijde strategie bekend: ‘Designed Around You’, tevens een belangrijk onderdeel van Volvo’s wereldwijde revitalisatieplan. Het managementteam van Volvo Car China presenteerde ook de ontwikkeling van de China Growth Strategy: in de eerste helft van 2011 is de verkoop met 36 procent toegenomen.
Tijdens de drukbezochte persconferentie in Beijing op 23 augustus werd ‘Designed Around You’ aangekondigd als de nieuwe wereldwijde strategie, een belangrijk onderdeel van het wereldwijde revitalisatieplan van Volvo Car Corporation. ‘Designed Around You’ geeft aan in welke richting het merk Volvo zich in de komende jaren gaat ontwikkelen; de mens staat hierin meer dan ooit centraal.
‘Onze nieuwe strategie laat zien dat wij de mensen begrijpen en dat we hen een luxe ervaring geven die nóg beter op hen is afgestemd. Tegelijkertijd vormt ”Designed Around You” een duidelijke link met onze goede reputatie in het creëren van veilige, betrouwbare auto’s’, zegt Richard Monturo, Vice President Global Marketing van Volvo Car Corporation. ‘Wij zijn het meest mensgerichte automerk in de branche en dat communiceren we aan onze klanten.’
Volvo’s nieuwe strategie wordt verder toegelicht tijdens de autoshow IAA in Frankfurt, half september.
Volvo Car China
Bij de persconferentie in Beijing was ook het managementteam van Volvo Car China aanwezig. Sinds afgelopen augustus is Volvo Car China van een nationale verkooporganisatie uitgegroeid tot een volwaardige organisatie met een afdeling verkoop, marketing, productie, inkoop, productontwikkeling en alle ondersteunende functies, gevestigd in Shanghai. Volvo Car China vierde tijdens de bijeenkomst vandaag ook de opening van een nieuw kantoor in Beijing, waarmee de onderneming nog beter vertegenwoordigd is in de Chinese hoofdstad.
De markt heeft positief gereageerd op de introductie van de Volvo S60 sedan en andere modellen. Hierdoor is het verkoopvolume in China ten opzichte van de eerste helft van 2010 met 36 procent gestegen tot 21.000 stuks in de eerste zes maanden van dit jaar. De crossover Volvo XC60 was in deze periode het bestverkochte Volvo-model in China, gevolgd door de S80L en de S60 sedan.
Het verkoopnetwerk in China wordt systematisch verder uitgebreid en bestaat nu uit 117 dealers, verspreid over het land. Daarnaast is begonnen met de bouw van de fabriek in Chengdu en wordt er onderzoek gedaan naar een eventuele tweede fabriek. ‘We hebben nu de juiste marktgroei, campagne, organisatie en mensen om onze groeistrategie in de Chinese markt succesvol voort te zetten’, zegt Freeman Shen, Senior Vice President en Voorzitter van Volvo Car China Operations.