Luxe gericht op wereldwijde groei

Concept You van Volvo

Volvo Car Corporation onthult tijdens de internationale autoshow van Frankfurt (IAA) de Concept You, een luxe sedan voor moderne mensen. Met deze conceptauto zet het Zweedse merk verder in op wereldwijde groei. ‘De Concept You geeft een goede indruk van onze volgende grote sedan. De mix van eigentijds Scandinavisch design, uitstekend vakmanschap en intuïtieve technologie spreekt autokopers over de hele wereld aan’, zegt Stefan Jacoby, President en CEO van Volvo Car Corporation.

De Concept You is de opvolger van de Concept Universe, die afgelopen voorjaar werd onhuld tijdens Auto Shanghai. Beide conceptauto’s worden ingezet om feedback te verkrijgen van autokopers over de hele wereld. Deze input wordt gebruikt bij de ontwikkeling van het uiteindelijke design voor de volgende grote Volvo-sedan.

Wereldwijde feedback
Volvo Car Corporation heeft een aantal Chinese klanten uit de doelgroep geïnterviewd op de stand in Shangai. Verder heeft het bedrijf door middel van enquêtes en het monitoren van sociale media feedback gekregen op de Concept Universe.
‘De nuttigste input hebben we gebruikt bij de ontwikkeling van de Concept You. Deze auto heeft een gewaagder, coupéachtiger profiel dan de Concept Universe, terwijl de voorzijde meer aan klassieke Volvo’s doet denken’, vertelt Peter Horbury, Vice President Design bij Volvo Car Corporation. ‘Het fastback-profiel weerspiegelt een trend bij Europese kopers. Ook de smaak van de Chinese klanten ontwikkelt zich snel in deze richting, dus we zijn bezig om te bepalen hoe gewaagd onze volgende grote sedan moet zijn om een wereldwijd succes te worden. We zijn zeer benieuwd wat het publiek van de Concept You vindt.’

Klantgericht design
Het doel van Volvo’s strategie is winstgevende groei. Dit wil het bedrijf bereiken door producten te ontwikkelen vanuit de behoeften en de levensstijl van de klant. ‘Met ons hart in Zweden en onze ogen en oren gericht op de hele wereld, willen we het merk zijn dat het beste inspeelt op de behoeften van premiumautokopers’, zegt Stefan Jacoby. ‘De Concept You laat zien dat de algemene perceptie van luxe inmiddels verder gaat dan de traditionele opvatting. De ingenieuze mix van elegant design, uitstekend vakmanschap en slimme technologie wordt steeds meer gewaardeerd.’

Enkele aspecten van de nieuwe strategie
Concept You belichaamt meerdere aspecten van Volvo’s nieuwe, klantgerichte strategie ‘‘Designed Around You”:
- Het is een grote, luxe sedan met een nieuw, Scandinavisch design dat ook de mooie, glooiende lijnen van de klassieke Volvo’s in ere houdt.
- De inspiratie door - en samenwerking met - enkele wereldberoemde merken onderstreept het niveau van vakmanschap dat klanten kunnen verwachten van toekomstige Volvo-modellen.
- De conceptauto laat zien welke nieuwe mogelijkheden de nieuwe carrosseriestructuur (Scalable Platform Architecture, SPA) biedt, bovenop de technische en productievoordelen.
- Door de auto uit te rusten met de nieuwste intuïtieve smart pad-technologie benadrukt Volvo Car Corporation zijn ambitie om voorop te lopen in de ontwikkeling van functionele connectiviteit in auto’s.

Volvo maakt het leven makkelijker en leuker
Volvo Car Corporation wil het leven van mensen makkelijker en leuker maken en tegelijkertijd zijn leidende positie op het gebied van veiligheid en zorg voor het milieu verstevigen. ‘Met de luxe die wij bieden gaan we de concurrentie aan met de beste partijen. Volvo’s zijn intuïtief en gebruiksvriendelijk. Onze klanten hoeven geen concessies te doen om veilig te kunnen rijden. Met onze auto’s kunnen ze milieubewust de weg op, maar ook genieten van hun luxe auto’, besluit Stefan Jacoby.