Bouwperiode en uitvoering
De C70 in deze cabrioletvorm is geproduceerd vanaf 1999-2005. De auto is geleverd met 5-cilinder benzinemotoren van 163-250 pk.
De auto in deze test is een C70 coupe met een 2.0t benzinemotor van 163 PK gekoppeld aan een handgeschakelde versnellingsbak. De benzinemotoren kenmerken zich door een 5-cilinderroffel die hoorbaar is vanaf 3000 toeren, en prachtig is om te horen. Het betreft een uitvoering met onder andere: vollederen interieur, climatecontrole, radio-cassette speler, lichtmetalen 17 inch velgen, een boordcomputer, centrale deurvergrendeling afstandsbediend, elektrische bedienbare cabrioletkap, cruisecontrole en parkeersensoren achter.
Voorkomende problemen
De C70 is over het algemeen een zeer betrouwbare auto. Problemen die vaker dan gemiddeld voorkomen zijn een niet goed werkende airco door problemen met de aircocompressor of condensor, lekkage van de kachelradiator en ruimte in draagarmen en stabilisatorstangen. De ABS-controller die niet juist functioneert wat zichtbaar is aan een brandend ABS-lampje.
Staat van de testauto
De C70 is geïmporteerd uit Duitsland alwaar de auto door de dealer is onderhouden. De kilometerstand van de testauto is 112000 kilometer, dat voor een auto uit 2000 weinig is. Geen van de in de rubriek Voorkomende problemen zijn bij de testauto waargenomen. Uiterlijk heeft de stoffen kap 3 kleine slijtageplekken (wel waterdicht) ontstaan door het opbergen van de kap in de auto. Het mechanisme van de kap werkt perfect en geeft een signalering als de kap gereed is met het openen of sluiten. Het interieur is bijna geheel in goede staat op een kleine beschadiging in het leder van de bestuurderstoel. Technisch is de auto in goede staat, wel zijn op slechter wegdek reacties uit de stuurkolom waarneembaar, inherent aan het type auto.
Prijsstelling
De prijsstelling is 9950 euro exclusief 295 euro rijklaarmaakkosten, een prijs die marktconform gunstig is.
Plus en min
Plus Min
Duurzaam materiaalgebruik Reactie stuurkolom wegdekafhankelijk
Andere manier van autorijden
door open kap
Dealer onderhouden
Conclusie
De C70 is een auto waarbij het vooral bij droog weer met de kap open genieten is. Het geeft echt een andere beleving aan autorijden. De mooie sound van de koppelrijke vijfcilinder komt heerlijk tot zijn recht, echter nooit hinderlijk. Het is een auto waar het gehele jaar mee kan worden gereden vanwege de dikke geïsoleerde kap, bij uitstek met de kap open.
Aan de inhoud van dit testrapport kunnen geen rechten worden verbonden
Bron: Gebruikte Volvo Test